Monday, June 7, 2010

" Ya Allah, Berkatilah & Rahmatilah Masyaikh Kami "


Masyaikh Qiraat Shoubra



Dari kiri : Syeikh Redha Ali Darwish, Syeikh Muhammad Abdul Nabi Abdul Hasib & Syeikh Shahrizan bin Hazime (Presiden PMRAM 2010)



Permata di Bumi Shoubra


(3 Jun 2010) PMRAM cawangan Shoubra telah menganjurkan satu Program yang dinamakan Haflah Takrimul Qurra'. Program ini telah berjaya mengumpulkan Masyaikh Qurra' seramai 10 orang termasuk Naib Mudir Maahad Qiraat Al-Azhar Shoubra. Tahniah kepada Adhoc program dan semua yang terlibat dalam menjayakan program ini.

Satu program yang cukup bermanfaat kepada mahasiswa dan mahasiswi yang mendalami ilmu Qiraat. Ucapan yang sungguh mengetuk pintu hati para qurra' bagi sesiapa yang menghayatinya.

Setiap masyaikh yang bercakap mewasiatkan kepada semua supaya bertaqwa kepada Allah s.w.t. menjaga serta mengamalkan Al-Quran yang dibaca & dihafal.. Allah...Cukup susah untuk kita semua istiqamah takut kepada Allah s.w.t. Mulut kata takut, anggota lain tidak menunjukkan rasa takut kepada Allah s.w.t. Apatah lagi untuk beramal dengan apa yang dihafaz.


Mungkin sebagai kesimpulan daripada kalam-kalam masyaikh bolehlah merujuk buku Adab Hammalatul Quran (At-Tibyan) karangan Imam Nawawi kerana ucapan masyaikh kebanyakan menceritakan tentang Al-Quran.


Antara Masyaikh yang hadir ialah :


Maulana Syeikh Sayyid Ali Abdul Majid Abdul Sami'



Syeikh Hassan Muhammad Hassan Rejab



Syeikh Judah Syauqi



Syeikh Jamal



Syeikh Mahmud Mustofa Ibrahim



Dari kiri : Syeikh Judah Abdul Salam & Syeikh Toha Asayyid Assowi



Syeikh 'Alauddin Sayyid (Naib Mudir Maahad)


Penulis sedang mengiringi Syeikh Mahmud



Barisan AJK Disiplin & Protokol




Sebahagian Pelajar Siswa Shoubra



Sebahagian Pelajar Siswi Mansuroh



Di Bilik Tetamu


Tahniah kepada semua yang menjayakan program ini. Juga kepada BP PMRAM yang hadir.. Ustaz Shahrizan, Ustaz Azlan, Ustaz Adlan, Ustaz Huzaifah, Syeikh Mujahid serta beberapa orang mantan BP..


Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO