Tuesday, July 26, 2011

Doa Terhadap Kezaliman Kedutaan dan JPMK (EME)


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas



Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas

Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Segala puji hanya untuk Allah Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas semulia-mulia makhlukMu Sayyidina Muhammad bin Abdullah bin Abdul Muttolib yang merupakan rahmat buat sekalian alam dan juga ke atas ahli keluarga baginda serta para sahabat baginda seluruhnya.


Wahai Allah, kepadaMu kami adukan betapa lemahnya kekuatan kami, betapa sedikitnya helah kami dan betapa hinanya kami pada pandangan mata manusia. Wahai Dzat yang paling merahmati, Dikau adalah tuhan bagi orang-orang yang dipandang lemah dan Dikau adalah tuhan kami. Kepada siapa Dikau serahkan kami? Adakah kepada orang yang jauh yang memandang kami dengan wajah yang penuh kebencian atau kepada musuh yang Dikau jadikan mereka dapat menguasai urusan kami? Namun sekiranya Dikau tidak membenci kami, maka kami tidak peduli dengan ujian ini kerana keampunanMu adalah lebih luas bagi kami. Kami memohon perlindungan dengan bantuan cahaya wajahMu yang telah menerangi kegelapan dan yang telah membawa kepada kebaikan dunia dan akhirat daripada Dikau menurunkan kepada kami kemurkaanMu atau daripada kebencianMu yang kena kepada kami. Dikau berhak untuk mencaci sehinggalah Dikau meredhai dan tiada daya mahupun upaya melainkan hanya dengan pertolonganMu.


Wahai Allah, sesungguhnya teman-teman kami daripada para penuntut ilmuMu yang telah meninggalkan kampung halaman dan ahli keluarga mereka hanya semata-mata untuk mendalami SyariatMu, menyebarkan agamaMu dan mengkhabarkan manusia akan bicara RasulMu telah dizalimi dan tiada daya serta upaya melainkan hanya dengan pertolonganMu duhai tuhan sekalian alam.


Wahai Allah, kami bertawassul kepadaMu wahai tuhan yang Maha Gagah dengan NabiMu Sayyidina Muhammad insan terpilih untuk Dikau tidak membiarkan orang yang menzalimi kami dan teman-teman kami. Wahai Allah, kami serahkan kepadaMu orang yang telah menzalimi kami. Wahai Allah, kami serahkan kepadaMu orang yang telah merancang dan membantu usaha pemberhentian sahabat kami Muhammad Firdaus bin Madzlan daripada pengajiannya duhai tuhan yang Maha Kuat dan Maha Gagah. Wahai Allah, kami serahkan kepadamu orang yang merancang untuk membatalkan pengajian saudara kami Muhammad Zaidi bin Ahmad Nawi ya Allah. Wahai Allah, kami serahkan kepadaMu orang yang merancang dan berusaha untuk mengusir Muhammad Zaidi bin Ahmad Nawi, Abu Salman bin Husain dan Zul Izzi bin Ismail daripada Asrama Rumah Melayu Abbasiah ya Allah. Wahai Allah, kami serahkanlah kepadaMu orang yang telah merancang dan mengugut 40 orang sahabat-sahabat kami daripada Perak ya Allah. Wahai Allah, kami serahkan kepadaMu orang yang telah mengancam untuk memotong zakat sahabat-sahabat kami dari Terengganu ya Allah. Wahai Allah, kami serahkan kepadaMu orang yang menzalimi para penuntut ilmu wahai tuhan yang Maha Gagah dan Maha Perkasa.


Wahai Allah, kami menjadikanMu pada leher-leher orang yang telah menzalimi kami daripada orang-orang Kedutaan yang telah menzalimi kami dan kami memohon perlindungan dengan bantuanMu daripada kejahatan-kejahatan mereka. Wahai Allah, pecah belahkanlah kekuatan mereka. Wahai Allah, pecah belahkanlah kesatuan mereka. Wahai Allah, teraburkanlah kalimah mereka. Wahai Allah, gegarkanlah tapak-tapak kaki mereka. Wahai Allah, tumpulkanlah ketajaman mereka. Wahai Allah, sedikitkanlah bilangan mereka. Wahai Allah, turunkanlah azab kepada mereka. Wahai Allah, jadikanlah mereka dikuasai oleh anjing daripada anjing-anjingMu. Wahai tuhan yang Maha Mengalahkan, wahai tuhan yang Maha Perkasa, wahai tuhan yang Maha Pendendam, wahai Allah, wahai Allah, wahai Allah. Wahai Allah yang telah menurunkan kitab, wahai Yang telah menjalankan awan, wahai Yang telah menghancurkan tentera-tentera bersekutu, hancurkanlah mereka dan bantulahlah kami dalam mengalahkan mereka wahai tuhan yang lebih merahmati daripada orang-orang yang merahmati dan wahai tuhan orang-orang yang dianggap lemah.


Wahai Allah, dengan hak firmanMu yang suci: “Sesungguhnya Daku akan betul-betul membantu doa orang dizalimi walaupun setelah berlalunya zaman” dan dengan hak sabda NabiMu: “Gerunlah kamu dengan doa orang yang dizalimi kerana sesungguhnya tiada sebarang penghalang antara doa orang yang dizalimi dengan Allah”, menangkanlah kami terhadap orang yang menzalimi kami. Wahai tuhan yang melumat-lumatkan orang-orang yang menindas dan wahai tuhan yang tidak gentar terhadap tipu daya orang-orang yang zalim serta para pemerintah Parsi, hancur lumatkanlah orang yang telah menzalimi kami daripada kalangan orang-orang Kedutaan kami, wahai tuhan yang lebih merahmati daripada orang-orang yang merahmati dan wahai tuhan yang mendengar rintihan hamba-hambaNya yang dizalimi.


Allah berselawat, memberkati dan memberikan salam ke atas Sayyidina Muhammad, ahli keluarga baginda dan para sahabat baginda. Segala puji hanya untuk Allah tuhan sekalian alam.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO