Tuesday, July 26, 2011

Isu Mahasiswa : Prihatin Terhadap Warga ARMA



KAHERAH, 22 Julai - Isu mahasiswa Mesir yang dinafikan hak dan dikenakan tindakan akibat menyertai himpunan aman bagi menyokong tuntutan rakyat Malaysia yang inginkan pilihanraya yang bersih dan adil semakin mendapat liputan meluas daripada pelbagai pihak.


Tindakan membuang mahasiswa daripada pusat pengajian dan asrama kediaman dianggap sebagai satu tindakan yang keterlaluan kerana ia melibatkan masa depan mahasiswa itu sendiri.


Terbaru 3 orang ahli PMRAM yang tinggal di Asrama Rumah Melayu Abbasiah (ARMA) diberi amaran keras supaya keluar daripada kediaman tersebut oleh pihak pentadbiran ARMA ekoran terlibat dengan himpunan aman di Dataran Hayyu Asyir baru-baru ini.


Pihak PMRAM melahirkan rasa kecewa di atas tindakan yang tidak wajar dikenakan terhadap mereka itu sehinggakan menimbulkan spekulasi dan ketidakpuasaan hati di kalangan mahasiswa.


Petang tadi, pejabat PMRAM didatangi secara sukarela oleh salah seorang daripada mangsa yang dikenakan ugutan tersebut iaitu Saudara Abu Salman bin Hussin bagi membuat aduan berkaitan hak mereka kepada PMRAM untuk diambil tindakan selanjutnya.


"PMRAM sentiasa bersedia memberi bantuan kepada mahasiswa Islam yang dicabuli hak mereka bahkan kita sentiasa menyokong dan bersama mereka dalam memperjuangkan hak tersebut. Ini kerana antara tujuan penubuhan PMRAM itu adalah untuk memberi kebajikan kepada seluruh ahli " ujar Saudara Abdul Aziz Ali selaku Ketua Lajnah perancang dan Panitia PMRAM 2011 sejurus menerima borang aduan hak mahasiswa daripada Saudara abu Salman Hussin.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO