Tuesday, July 26, 2011

PMRAM Menerima 8 Aduan Mahasiswa



KAHERAH, 22 Julai : Atas komitmen terhadap isu pencabulan hak mahasiswa yang semakin panas baru-baru ini, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) telah menerima sejumlah borang aduan hak Mahsiswa daripada Gerakan Solidariti Pertahan Hak Mahasiswa (DESAK) semalam.


DESAK melalui pengerusinya, Saudara Nuruddin Zanki bin Hamzah, telah datang ke pejabat PMRAM dan menyerahkan sendiri sejumlah 8 borang aduan hak mahasiswa dan diterima oleh Saudara Syeikh Muhd Mujahid bin bin Sikh Nawawi, selaku Naib Presiden III, merangkap Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan PMRAM 2011.


Borang aduan hak mahasiswa adalah salah satu saluran yang telah disediakan oleh PMRAM bagi mana-mana mahasiswa dan mahasiswi yang dinafikan hak untuk mereka menyalurkan setiap aduan dan masalah yang berlaku.


"PMRAM sentiasa bersama dalam isu yang melibatkan hak dan keadilan terhadap mahasiswa kerana ianya merupakan agenda kebajikan PMRAM yang besar terhadap ahli. Bahkan, PMRAM sentiasa mengikuti perkembangan yang berlaku serta berusaha untuk menyediakan jalan penyelesaian terbaik terhadap apa jua isu yang berlaku termasuk isu yang melibatkan hak mahasiswa", ujar Saudara Syeikh Mujahid ketika ditemui di pejabat selepas penyerahan borang aduan hak mahasiswa.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO