Thursday, August 4, 2011

Eksklusif : Temubual Bersama Ustaz Nasrudin Tantawi Berkaitan Isu Mahasiswa


4 OGOS - Satu sidang pertemuan dengan Ustaz Nasrudin bin Hassan Tantawi berikutan isu mahasiswa Mesir. Beliau tiba di Mesir pada 3 Ogos lalu turut menyatakan kekesalan terhadap pencabulan hak mahasiswa yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Khairi Jalalluddin antara individu yang paling bermasalah dan mencetuskan kucar kacir dikalangan mahasiswa Mesir. Tugasnya sebagai Pegawai Atase Pendidikan tidak disempurnakan dengan baik.

Sebaliknya bertindak sebagai gengster yang mencari gaduh dengan mahasiswa dan mahasiswi. Tindakannya tidak matang, langsung tidak menggambarkan beliau seorang pegawai kerajaan yang berdedikasi. Sungguh memalukan negara", katanya.

Beliau juga menyatakan bahawa Khairi Jalalluddin menconteng arang di muka Perdana Menteri yang lantang bersuara mahu rakyat dibela dan diutamakan.

"Malangnya Khairy telah bertindak memusuhi mahasiswa semata-mata kerana perbedaan pemikiran dan ideologi. Pemikirannya masih diserkap kekolotan yang melampau sedangkan beliau adalah pegawai kerajaan. Sungguh memalukan", katanya lagi.

"Tugas pegawai pendidikan diutus ke sesebuah negara seperti Mesir adalah untuk membantu proses peningkatan penguasaan ilmu mahasiswa. Malangnya Khairi Jalalluddin merosakkan segalanya. Membunuh masa depan mahasiswa semata-mata mahu memuaskan nafsu politiknya yang kotor. Tidak profesional. Bergaduh dengan mahasiswa seperti kanak-kanak nakal. Beginikah pegawai harapan kerajaan? sungguh menyedihkan", katanya lagi.

"Saya merayu kepada kerajaan Malaysia agar Khairi Jalalluddin segera dihantar pulang untuk menjalani proses siasatan terhadap tindakannya yang menyusahkan mahasiswa. Lagi lama beliau berada di Mesir lagi rosak nama baik kerajaan Malaysia di mata mahasiswa. Khairi perlu jalani terapi akhlak dan minda agar kembali dewasa dan rasional dalam tindakan", katanya lagi.

Beliau berapa agar Allah memberikan petunjuk dan hidayahNya kepada pengacau dan penganggu keceriaan mahasiswa menuntut ilmu di bumi Mesir ini.

"Santunilah mahasiswa dengan baik dan bimbing mereka menuju kecemerlangan bukan bergelut dengan mereka dan merosakkan masa depan mereka", katanya lagi.

Malam semalam, beliau telah dijemput untuk menyampaikan ceramah anjuran Pejabat HEP Kelantan.

"Saya telah menyampaikan apa yang wajar dan selayaknya untuk mempertahankan Mahasiswa Mesir yang ditindas disamping menjelaskan isu yang berlaku. Saya mengharapkan kebangkitan mahasiswa agar tidak lagi merelakan diri diperkotak katik oleh manusia yang tiada etika dan disiplin diri sebagai penjawat awam seperti Khairy Jalaludin di Mesir. Mahasiswa/i bukan tikus makmal untuk dipersenda dan dipermainkan", katanya ketika ditemui selepas ceramah tersebut.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO