Thursday, August 4, 2011

Isu Mahasiswa : Pertemuan ILMAM dan PMRAM

4 OGOS - Berhubung isu mahasiswa yang meletus ekoran pembuangan Saudara Firdaus Mazlan dari institusi pengajian Dar Ifta', satu pertemuan tertutup telah diadakan antara wakil PMRAM dengan wakil ILMAM yang datang ke Mesir.

Pertemuan tersebut adalah bagi membincangkan langkah penyelesaian yang perlu diambil selepas mana isu pembuangan Saudara Firdaus Mazlan khususnya masih belum selesai.

Wakil ILMAM, Saudara Fauzan Mazlan telah datang ke pejabat PMRAM selepas mengadakan perjumpaan dengan Dato Duta Fakhrudin dan Pengarah EM, Dr Suaidi di pejabat Kedutaan semalam (3 Ogos).

Dalam pertemuan PMRAM dan ILMAM, PMRAM diwakili sendiri oleh Presiden PMRAM, Saudara Muhamad Zuhaili Saiman. Beliau juga telah pergi menemui pihak kedutaan sebanyak 2 kali pada 28 Julai dan 31 Ogos bagi membincangkan isu mahasiswa yang berlaku.

Hasil pertemuan tersebut, PMRAM dan ILMAM telah bersepakat untuk samas-sama mengambil tindakan yang profesional bagi menyelesaikan keadaan yang berlaku.

Selain itu, PMRAM akan menyusun satu pertemuan di antara mahasiswa-mahasiswa yang terlibat dengan pihak kedutaan khusus membincangkan isu ini.

"Kita berharap agar pertemuan yang bakal diadakan nanti akan memberikan keputusan yang terbaik kepada semua pihak samada pihak mahasiswa atau kedutaan," jelas Presiden PMRAM ketika ditanya mengenai hasil keputusan pertemuan tertutup bersama wakil ILMAM.

Di akhir pertemuan tersebut, PMRAM mengucapkan terima kasih kepada wakil ILMAM yang hadir ke Mesir atas kesanggupan untuk membincangkan masalah yang dihadapi oleh mahasiswa Mesir.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO