Thursday, July 12, 2012

Selamat tinggal wahai sahabat


SHOUBRA 12 JULAI - Suasana suram menyelubungi mahasiswa Shoubra apabila mendapat berita kematian saudara Abdul Khafiz Bin Mohamed Norok yang meninggal akibat kecederaan parah di kepala pada jam 2.00 pagi waktu mesir di Hospital Amal, Masakin Ain Syam Kaherah, Mesir .

Arwah yang merupakan mahasiswa tahun 3 Qiraat Shoubra yang juga merangkap mandub bagi pelajar Johor di Shoubra terlebih dahulu di masukkan ke wad akibat jatuh daripada tremco (van mini) ketika cuba menyelamatkan diri daripada dirompak pada tarikh 11 Julai 2012.

Jenazah selesai dimandi dan dikafankan pada pukul 3.30 ptg sebelum dibawa ke Dataran Hayyu A'syir untuk menyempurkana solat jenazah bersama semua mahasiswa Mesir yang diimamkan oleh Sheikh Muhammad Abdul Nabi, pensyarah Maahad Qiraat al-Azhar Shoubra. Seterusnya jenazah di bawa ke tanah perkuburan melayu di Hayyu A'syir untuk dikebumikan. Turut hadir pegawai Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK), pegawai Educatian Malaysia Egypt (EME), pegawai-pegawai Rumah Negeri, Badan Pengurus PMRAM, AJKT PMRAM cawangan serta seluruh mahasiswa mahasiswi Perlembahan Nil.

DPM (MAQAZ) Shoubra mengadakan bacaan al-Quran 30 juzu' serta tahlil pada malam ini bersama-sama mahasiswa mahasiswa Qiraat Shoubra. Semoga arwah tergolong dikalangan para penghuni syurga dan mendapat syafaat al-Quran di akhirat kelak.

1 Comentário:

Ana Haqqunnisa' said...

Assalamualaikum...Inalillahi wa Inna Ilaihi Raji'un...ya Allah...semoga Hamba Soleh-Mu ini di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman..insyaallah...amin ya rabb....Harinya kembali kepada Sang Pencipya telah pun tiba...bila agaknya akan tiba nya hari Kembali kepada Sang Pencipta untuk kita...wallahu'alam...semuanya adalah Rahsia Allah S.W.T...

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO