Wednesday, September 14, 2011

imbas kembali zaman lampau era 90an

salam pada semua. lama benar saya tidak mengupdate blog ni.. tak tau la kenape.. busy atau malas kot.. insyallah akan kembali rajin selepas ni.. tetiba je rasa teringat zaman muda-muda dulu.. tak kira dari segi umur, rakan-rakan mahupun permainan.. jom kita imbas kembali..


rancangan ni antara febret saya. satria baja hitam namanya..

yang ni plak cybercops namanya.. saya suke yang hijau.. pas.. hehe


yang ni plak dashyangkuro...


yang ni flashman.. cam power rangers gak la..


yang ni thundercats...


tomatoman...


yang ni mesti permainan kanak-kanak pompuan ni kan..


yang ni patung askar..dulu banyak stok kt rumah ni..


bedil bawang..


bola kaki tiga.. lokasi permainan, depan rumah pok soh..


bola kertas.. siap lukis & kaler lagi pasukan.. ahli permainan tetap, faisal..


bot kertas...


brickgame.. kalu rosak, beli lain.. permainan yang memanfaatkan masa borim..

car card.. kereta paling power , dia menang..


dadu ular..

dekcok.. tak pandai main..


digimon.. tak penah beli.. juz main yang kawan je.. mahal..


buih belon.. cube letak dekat mata, pedih ke tak..


donkeycard.. tak penah main..


donkeykong...


sticker dragon ball.. beli cakkedih, boleh la benda ni..


drawing...


bomb asid... musim raya je ada..

gasing...


gelang air.. permainan yang agak mencabar gak la..




plastesin


jet kertas..


jojo..


kapal terbang..


ikan karing namanya...


laser pointer

leletop namanya..


lompat getah..


lukisan je..


namecard.. masa ni, soho benar benda ni.. siap ngan gambar artis, kereta n mcm2 lagi la..


askar payung terjun.. tempat permainan adalah di tingkat 3 sekolah..


penguin.. suke tgk penguin turun tangga..

pilot shaker..

piring terbang...


pistol..



pistol.. kalu kena ni, pedih jugak..


pistol air...


pistol belerang...


plastesin...



power rangers...


tahun 1999 memang femes benda ni.. siap ada pertandingan di sekolah rendah..


robar.. dulu penah simpan sekotak besar koleksi robar ni.. menang pertandingan..


saidina.. main benda ni sampai hilang terus tanah & duit..


senapang getah.. pelurunya getah.. target yang dicari, cicak n kawan-kawan..


senapang getah.. pelurunya buah kekuk.. orang kelate je yg phm buah apa ni..

sticker buku...


kereta tamiya.. dulu penah gak masuk tanding di kedai belakang sekolah islah n pasaraya billion.. menang sekali.. yang lain tak menang (kecundang)..


tudung botol..


ultraman... ada ultraman abang, kakak, mak, ayah dan atuknya sekali..


ni alat nike... dalam bahaasa kelate... masukkan duit 20 atau 50 sen, keluarlah ape yang patut..


biskut...

biskut kapal terbang..


coklat hantu namanya...


magic pop...






smarties




coklat kereta...


macammana semuanya? ingat tak kalian? semuanya peristiwa sekitar tahun 1990 hingga 2000.. selamat mengimbas kembali...

3 Comentários:

Si Puteri Ali said...

hik2..igt2...rindu nk tgk flashman,maskman n yg seangkatan dgnnya 2..

Puja said...

saya suka penguin tuuu...saya punye dlu mana eh?? hehheh...anyway saya tingat zaman kekecik dlu la..huhu rinduuu

eswandyasre said...

Wahh~ Koleksi anda memang hampir lengkap. Seronok bila tengok satu persatu sambil mengimbau kenangan lampau !! haha. Thanks

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO