Sunday, September 20, 2009

Salam Aidilfitri… 1430 Hijrah

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

La ilaha illallahu wallahu Akbar

Allahu Akbar walillahilhamd

Sebulan Ramadhan Al-Mubarak telah berlalu dengan senyap dan pantasnya. Pejam celik pejam celik dh 2 hari menerima ketibaan bulan Syawal yang mulia ini. Rasa baru beberapa hari je berpuasa. Alhamdulillah.. dpt melaksanakan ibadah puasa dan terawikh dengan baik. Jumaat 18 september mlm terakhir jd imam terawikh. Mlm tu pergi ke masjid dengan abah, abg syam dan abg yong. Mlm tu …Alhamdulillah.. rezeki mencurah-curah datang dari Allah.. dpt hadiah sebagai imam terawikh.. bersyukur sgt2. Tak pernah rasa lg sebelum ni. Mlm raya keesokan mlmnya, slps solat isyak, bertakbir beramai2 di masjid dan saya teruskan dengan solat sunat tasbih dan solat sunat hajat bersama jemaah masjid.
Pagi raya saya terjaga sgt dari tidur. Ntahla.. tak sabar nk baca khutbah kot. Hehehe. Tepat pukul 8 pagi, saya, abah, abg syam dan abg yong terus bergegas ke masjid untuk solat hari raya. Dalam kereta, mulut saya terkumat kamit melancarkan bacaan teks khutbah dan ayat-ayat Quran yang akan dibacakan dlm solat nanti. Saya bertakbir dan bertasbih beramai2 dengan jemaah masjid. Tepat pukul 8.30 pagi, solat Idilfitri dilaksanakan dan diimamkan oleh saya sendiri. Teruja jugak rasanya. Hehe. 1st time la katakan… Selesai solat dan doa, saya teruskan pula dengan bacaan khutbah idilfitri yang teksnya disediakan oleh pihak Majlis Agama Islam Kelantan. Masa mula2 berdiri dan tengok para jemaah sekelian, terkejut jugak. Ramai. Penuh setiap saff masjid. Alhamdulillah.. rezeki datang lagi.. (bersambung…)

2 Comentários:

Tautan_Hati said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Maahad Tahfiz Sains Amir Indra Petra said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

...lukisan dihati... © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO